Methodiek

Identiteitsgesprek

Een Identiteitsgesprek® is een gesprek dat als doel heeft iemand te helpen zijn identiteit zoals dat tot uiting komt in zijn baan, zowel in beeld te brengen als mee te helpen vorm geven.

lees meer...

Meerstemmig Lesgeven

Meerstemmig Lesgeven® is een manier van lesgeven waarbij je je eigen meerstemmigheid en die van de leerlingen in rekening brengt.

lees meer...

Ontwikkelingsgesprek

Een ontwikkelingsgesprek brengt het persoonlijk ontwikkelingsthema in beeld. Het Vorkmodel wordt gebruikt om dit op een welgevormde wijze te doen.

lees meer...

Ph.D. proefschrift Vandamme

Ons aanbod is gebaseerd op het promotie-onderzoek van Rudy Vandamme, afgelegd in juni 2014, Tilburg University.

Enkele testimonials van Prof. H. Hermans, Prof. J. Rijsman en Prof. ir. G. van Dijck.

lees meer...

Het meerstemmig zelf

De theorie van het dialogische zelf van Hermans nemen wij als perspectief om de identiteit van de leraar in beeld te brengen.

lees meer...

Normatieve professionaliteit

Wij volgen het idee van 'normatieve professionaliteit' dat o.a. door Prof. H. Kunneman wordt naar voren geschoven.

lees meer...